Ja es coneixen els rivals dels tres clubs catalans classificats per jugar a la IKF Korfball Champions League 2025-2026 (KCL), després del sorteig en directe retransmès ahir al vespre al canal de YouTube de la Federació Internacional de Korfbal (IKF).
DARRERA ACTUALITZACIÓ: El CK Castellbisbal es corona campió de la IKF Korfball Champions League Satellite a Lisboa (notícia)
El Club Korfbal Castellbisbal serà el primer a debutar, en tant que participarà del 9 al 13 de desembre a la IKF KCL Satellite que es disputa a Portugal, el primer dels tres esdeveniments de la que consta aquesta reformulada nova edició de la Korfball Champions League.
A causa d’una baixa de darrera hora, seran finalment 7 els equips que competiran a Lisboa en un format de lliga única tots contra tots, i en la que els catalans esperen poder lluitar per estar el més amunt possible en el podi final.
Per la seva banda, els actuals campions i subcampions de la lliga catalana, el KC Barcelona i el Terrassa Vallparadís KC, jugaran la IKF Korfball Champions League Challenger.
Aquest esdeveniment és el 2n en importància i nivell que organitza la Federació Internacional i la IKF Europe pel que fa a clubs, només superat per la IKF KCL Final, que enguany la disputaran per rànquing IKF els equips campions de les lligues neerlandesa, belga, portuguesa, alemanya i txeca.
La KCL Challenger.es disputarà del 13 al 17 de gener de 2026 a la ciutat turca de Kemer, i els 8 equips participants han quedat enquadrats en 2 grups, on els dos primers de cada grup es classifiquen per a jugar les semifinals, mentre que els altres es disputarien les places per les posicions 5 a 8.
Des de la Federació Catalana de Korfbal els desitgem moltíssima sort a tots ells, i animem a tots els aficionats i aficionades a seguir en directe tots els partits que s’emetran en directe al canal de YouTube de la IKF (youtube.com/ikfchannel) i a la web worldkorfball.sport, amb totes les estadístiques, resultats i classificacions que acompanyaran a les emissions en directe.
Tanmateix, us convidem a tots i totes a donar-los suport a través de les xarxes i fer possible que sentin aquest recolzament de tots nosaltres des de la distància. Moltíssima sort!
Què és la Korfball Champions League?
Aquesta IKF Korfball Champions League és una competició organitzada per la Federació Internacional de Korfbal i la IKF Europe per als clubs més forts d’Europa. És la successora conjunta de les 60 edicions de la IKF Europa Cup i les 20 edicions de la IKF Europa Shield.
El nou format inclou una sèrie d’esdeveniments, amb el primer anomenat KCL Final, per als vuit clubs europeus més forts, i esdeveniments com la Challenger i Satèl·lit per als clubs amb menor rànquing. Amb el nou format, l’edició 2025/26 permetrà la participació de fins a 24 equips de clubs, ampliant-se a 32 equips la temporada 2026/27.
Aquest creixement ofereix més oportunitats en tant que ofereix a tots els equips i jugadors l’oportunitat d’adquirir una valuosa experiència internacional a escala competitiva. La nova estructura compta amb fins a quatre nivells de competició: Qualifier, Satellite, Challenger i la KCL Final, dissenyada cadascuna per oferir enfrontaments equilibrats i competitius.
Més informació, actualitzacions i històric sobre aquesta competició en el següent enllaç: https://korfball.sport/korfball-champions-league
Classificació per jugar a Europa
Els finalistes de Lliga Nacional Catalana de la passada temporada, juntament amb l’equip que va ocupar la 3a posició, es classificaven per a disputar aquesta competició europea automàticament. Tant el KC Barcelona, actual campió de lliga, com el Terrassa Vallparadís KC (subcampió), jugarien la KCL Challenger, gràcies a la bona posició que ocupa actualment Catalunya en el rànquing mundial.
Per la seva banda, el CK Castellbisbal (4t) va entrar-hi a la KCL Satellite en substitució del Vallparadís “B” (3r), tot i que igualment tenia opcions de poder ser convidat directament per la IKF a participar en la KCL Qualifier, esdeveniment que finalment es va cancel·lar.














