8M – Dia Internacional de la Dona – Fem sentir el korfbal com un exemple més en favor de la igualtat de gènere i d’oportunitats

0
452

Avui 8 de març de 2024, amb motiu del Dia Internacional de la Dona 2024 arreu del món, la Federació Catalana de Korfbal torna a manifestar el seu compromís i suport en contra de les discriminacions que pateixen les dones en tots els àmbits del nostre dia a dia, i per la consecució d’una societat compromesa amb la igualtat de gènere i d’oportunitats.

És per això, que un any més, encoratgem a tots i a totes a sumar-se al MANIFEST per la igualtat promogut per la Unió de Federacions Esportives de Catalunya (UFEC).

Des de la FCK i la UFEC, encoratgem a totes les dones de l’esport, a les directives, entrenadores, àrbitres, esportistes o voluntàries, a continuar assumint el compromís de liderar una entitat esportiva, club o federació, i poder treballar tots plegats contra les discriminacions que pateixen les dones i aconseguir la plena igualtat.

Aquest és un dels pilars fonamental del nostre estimat esport, i us animen a fer que des de la pràctica del korfbal, puguem continuar sent dia rere dia ser un exemple per a la societat, i evidenciar que la igualtat i la cooperació entre homes i dones és possible, i que és l’única opció d’assolir un futur més just, més equitatiu, més cooperatiu i molt més solidari.

Des de la UFEC i la FCK seguirem fent feina per a:

  • Fer del nostre un sector encara més valuós.
  • Fer créixer la participació femenina en l’esport.
  • Continuar fent passos cap a la igualtat.
  • Continuar lluitant per canviar les coses.
  • Continuar apostant per l’esport com un catalitzador imprescindible per a l’empoderament de la dona i el seu lideratge en la presa de decisions.

Així com l’esport és una poderosa eina de transformació de la societat, la igualtat no és cap privilegi, és un dret bàsic i irrenunciable que hem de defensar entre totes i tots.

Gràcies a tots i a totes que lluiteu per aconseguir d’aquests drets. No ens podem rendir mai. Per una carrera sense obstacles!

Fotografia 📷 Jenna Spelten

NOTÍCIES RELACIONADES

Nina Piris, Olga Gandia i Berta Alomà, màxims exponents del korfbal català dins la Federació Internacional