Jose Álvarez també fa les maletes cap a Holanda

El jugador del KC Barcelona Jose Álvarez ha certificat recentment el seu traspàs la temporada vinent al club holandès OVVO/De Kroon, un fitxatge del qual ja s’ha fet ressò la lliga holandesa de korfbal i el club ubicat a Utrech.

Álvarez, de 21 anys, confirma que marxar a jugar a Holanda ha estat sempre una important fita esportiva: “Inicialment era un somni i quelcom que veia molt lluny, però mica en mica em vaig anar adonant que aquest s’anava transformant en un objectiu prioritari a la meva vida”. I afegeix: “Quan dediques moltes hores i sacrifiques moltes coses pel korfbal, no pots dir m’agradaria anar a Holanda a jugar, has de dir vull anar i aniré a Holanda a jugar, perquè deixes moltes coses enrere”.

És el tercer jugador català que fa les maletes i s’instal·la al país punter del korfbal, després de les experiències del moncadenc Marc Castillo i la barcelonina Berta Alomà. De fet, està previst que Jose comparteixi equip amb Alomà, que aquest passat cap de setmana va debutar amb el primer equip de l’OVVO i ja ha confirmat que allargarà la seva estada a Utrech com a mínim, una temporada més.

“La bona acollida i experiència de la Berta m’ha donat molta seguretat i tranquil·litat a l’hora de prendre la decisió de marxar”, confessa Jose Álvarez. D’aquesta manera, coincidiran en el mateix equip els dos jugadors distingits com els millors jugadors de korfbal de la temporada 2012/13 a la gala de la Federació Catalana de Korfbal.

Holanda no és pas un país desconegut per al Jose. Hi ha jugat fins a cinc vegades en competicions internacionals amb la selecció catalana i el gener passat va jugar l’Europa Cup de Papendretch amb el KC Barcelona.

Marxarà a principis d’agost per començar el dia 19 els primers entrenaments de korfbal outdoors amb el nou equip holandès. “La il·lusió, les ganes i els somnis poden amb qualsevol dubte i obstacle”, afirma el jugador català, que agraeix el suport que ha rebut per tirar endavant aquesta nova aventura. Abans, però, Jose Álvarez finalitzarà la temporada amb el KC Barcelona, que ja s’ha assegurat la classificació pels playoffs de lliga quan falta una jornada perquè s’acabi la lliga regular.

Amb una gran experiència internacional a la butxaca, Álvarez  es va formar com a jugador al Nicolau Copèrnic de Terrassa ( 2006-2007). També a la cocapital del Vallès Occidental va jugar al CK Vallparadís (2008-2011), al CK Montcada (2012) i al KC Barcelona (2013-2014).