Berta Alomà comença un repte esportiu a Holanda

La jugadora barcelonina Bertà Alomà és a punt d’emprendre un important i ambiciós projecte personal i esportiu. El proper diumenge 4 d’agost viatjarà cap a Holanda, on l’espera una temporada al país punter del korfbal, que aporta anualment 90.000 llicències.

A mitjans de juliol la jugadora va tancar el contracte que li permetrà jugar com a mínim una temporada amb el conjunt d’Utrech Ovvo-De Kroon, que la temporada passada va guanyar la lliga Hoofdklasse, que es troba un nivell per sota de la màxima categoria. Alomà tindrà fitxa del segon equip i espera, per damunt de tot, millorar el seu joc i gaudir al costat de grans jugadors que admira.

“Viure i poder compartir aquesta experiència al país on va néixer el korfbal és un somni per qualsevol jugador”, explica Alomà, que actualment és a Angleterra on perfecciona la llengua anglesa. Està previst que s’incorpori als entrenaments amb el seu nou equip el 10 d’agost, per començar la lliga de preparació de la temporada indoor, el 31 d’agost.

La barcelonina explica que és un projecte que fa anys que tenia en ment i considera que “és molt important pel nivell de Catalunya que jugadors d’aquí marxem a jugar a Holanda”. D’aquesta manera viurà en primera persona una experiència que ja va tastar el jugador montcadenc Marc Castillo la temporada 2011-12, que va militar a l’equip holandès TOP/Wereldtickets.nl.

Llarga trajectòria en el korfbal català i internacional
Amb una gran experiència internacional amb la selecció catalana, Berta Alomà, de 20 anys, es va iniciar en el món del korfbal quan tenia tretze anys. Després de passar pel IES Secretari Coloma, el  Club Korbal Sant Cugat i el Korfbal Club Barcelona, la temporada 2011-12 va fitxar pel CK Vallparadís, amb qui va guanyar l’Europa Shield  a finals de gener de 2013.

A mitjans de juny, va ser distingida com la millor jugadora de korfbal de la temporada a la gala de la Federació Catalana de Korfbal, títol que ha rebut en més d’una ocasió.