La FCK s’adhereix al manifest de la UFEC davant la sentència del procés – Pels drets i la llibertat

La Federació Catalana de Korfbal s’adhereix al comunicat que ha emès la Unió de Federacions Esportives de Catalunya en relació a la sentència del Tribunal Suprem al judici als líders civils i polítics catalans. Concretament, el text següent és el Manifest llegit aquest migdia a la Plaça Sant Jaume de Barcelona, en la concentració d’entitats i sindicats de la societat civil de Catalunya:

“DAVANT LA SENTÈNCIA DEL PROCÉS-UNA CRIDA A LA LLIBERTAT COM A ESPAI DE CONSENS

Avui 14 doctubre hem conegut la sentencia del Tribunal Suprem al judici als líders de la societat civil i representants polítics. Una sentència que condemna a

Oriol Junqueras per sedició i malversació, a 13 anys de presó
Jordi Turull per sedició i malversació, a 12 anys de presó
Raül Romeva per sedició i malversació, a 12 anys de presó
Dolors Bassa per sedició i malversació, a 12 anys de presó
Carme Forcadell per sedició, a 11 anys i 6 mesos de presó
Quim Forn per sedició, a 10 anys i 6 mesos de presó
Josep Rull per sedició, a 10 anys i 6 mesos de presó
Jordi Sànchez per sedició, a 9 anys de presó
Jordi Cuixart per sedició, a 9 anys de presó
Meritxell Borràs per desobediència, a 60.000 € de multa
Carles Mundó per desobediència, a 60.000 € de multa
Santi Vila per desobediència, a 60.000 € de multa

Les entitats socials sotasignades, representants de diferents sectors del nostre país i compromeses amb els valors de la pau i el diàleg com a principis indestriables de tota societat democràtica,

MANIFESTEM:
PRIMER: Entenem que aquesta sentència significa la culminació dun procés de judicialització de la política, punt al qual mai no shauria dhaver arribat.

SEGON:

• Manifestem el nostre desacord amb la sentència, que no resol el conflicte polític, i denunciem la injustícia a la que senfronten totes les persones condemnades.
  • Denunciem les conseqüències greus que aquesta sentència té sobre els drets polítics de la ciutadania i els drets de manifestació, dexpressió, de lliure associació i de dissidència política, suposant un retrocés per la qualitat democràtica de la nostra societat.
  • Denunciem les greus conseqüències que la sentència té per la normalitat política a Catalunya i els seus efectes per a lautogovern de la Generalitat.

TERCER:

• Treballarem per la llibertat dels condemnats des damplis espais de consens socials i polítics a Catalunya i Espanya.
  • Fem una crida als partits polítics i institucions públiques per trobar el camí de la política posant fi a la judicialització dun conflicte polític.
  • Fem una crida a la ciutadania a participar a les mobilitzacions de tots els espais compartits que contribueixen a reforçar la cohesió i la convivència des de la fermesa en les reivindicacions dels drets democràtics i les llibertats”.