La FCK dóna suport a la campanya #sortimaguanyar

El proper dijous 19 de març tindrà lloc un acte reivindicatiu al Centre Esportiu Estació del Nord per denunciar els greuges que pateix l’esport català

La Federació Catalana de Korfbal dóna suport a la campanya de la Unió de Federacions Esportives de Catalunya #sortimaguanyar, creada per fer front als Greuges a l’Esport Català.

El passat 20 de febrer, les federacions esportives catalanes van acordar en una reunió fer front comú contra la política esportiva del govern espanyol, que “ataca greument l’estructura de l’esport de base i amateur de Catalunya”. En aquesta trobada es va impulsar un manifest reivindicatiu que es llegirà públicament el proper dijous 19 de març en una roda de premsa que tindrà lloc a partir de les 12 h al Centre Esportiu Estació del Nord (C/ Nàpols, 42. Barcelona), i on es reuniran més de 1.000 persones de les federacions esportives catalanes, clubs i esportistes per reivindicar-se en contra dels greuges que afecten l’esport català. Es tracta d’un acte obert. Per assistir-hi només cal inscriure’s a través del portal www.sortimaguanyar.cat.

La FCK dóna suport a aquesta campanya de denúncia i a l’acte del 19 de març, així mateix també recomana als clubs i als esportistes de sumar-s’hi personalment i firmar el manifest reivindicatiu.

Concretament, en la campanya #sortimaguanyar es denuncien els següents greuges :

1. Implantació de la Llicència Únicaper al finançament de les Federacions espanyoles amb recursos de les Federacions autonòmiques.
    2. Menysteniment a la formació federativa en la reglamentació dels ensenyaments oficials conduents a les professions de l’esport.
    3. Manca de reconeixement  de la figura del Pocket Money, tot equiparant les compensacions al voluntariat esportiu amb salaris i obligant a donar d’alta a la Seguretat Social.
    4. Eliminació de l’exempció sobre l’impost de Societat prevista per a entitats sense ànim de lucre amb ingressos inferiors als 100.000 euros l’any.
    5. Augment de l’IVA al 21% als serveis esportius prestats per particulars i empreses.
    6. Exigència d’una RC de 70 milions d’euros a esportistes participants en una competició desenvolupada a la carretera.
    7. Risc de demolició dels Clubs nauticoesportius situats a la platja i dificultat d’instal·lar zones poliesportives permanents en aplicació de la Llei de costes.
    8. Exigències de control i registre per 10 anys de qualsevol moviment a partir de 100 euros en aplicació de la Llei contra el blanqueig de capitals
    9. Manca de resposta a la demanda continuada del sector per una Llei de mecenatge pròpia.

També us recomanem la lectura d’aquest article del periodista Lluís Simon a l’Esportiu: http://www.seleccions.cat/index.php?option=com_content&view=article&id=12975%3Ala-por&catid=1%3Anoticies-actualitat&Itemid=36&lang=ca