Jose Álvarez: “No m’esperava complir tan ràpid el somni de debutar a la Korfbal League com a titular”

Amb només 22 anys, Jose Álvarez (Terrassa 20/8/1992) ha debutat aquest passat mes de gener a la Korfbal League com a jugador titular en la seva primera temporada a l’OVVO/De Kronn, club que comparteix amb la també jugadora catalana Berta Alomà. Álvarez, amb una gran experiència internacional a la butxaca, va arribar a l’equip holandès a mitjans d’agost del 2014 quan va disputar la lliga holandesa de korfbal outdoor. Des d’aleshores, s’ha adaptat al país estranger i a una lliga, la indoor, amb un ritme molt diferent a la catalana.

Ets el primer jugador català que ha debutat com a titular a la Korfbal League. Explica’ns la seqüència des de l’inici de la temporada fins debutar a la KL?
Sí, sóc el primer jugador que he debutat, com a titular, a la Korfbal League. Els primers minuts els vaig jugar contra el DVO i el primer partit, com a titular, contra el DALTO, el 20 de gener. A partir d’aquí vaig passar a formar part del primer equip.

També vas ser nominat a jugador de la setmana i millor cistella.
Cada setmana es fa “l’equip ideal”  amb els jugadors més destacats de la jornada i vaig tenir la sort que em triessin com a un d’ells. A més, cada setmana també es trien les cinc millors cistelles i una de les meves va estar entre aquestes cinc.

Ja has complert un dels teus somnis. Com et sents?
Realment no m’esperava que fos tan ràpid, però gràcies a l’ajut dels meus companys d’equip, entrenament rere entrenament, a la confiança dels meus entrenadors i, a una mica de sort, estic jugant a Korfbal  League. Em sento molt satisfet i orgullós de poder formar part de la gran família de l’OVVO i espero poder aportar el màxim possible a aquest equip que ha dipositat en mi la seva confiança.

Com es viu el korfbal a Holanda i com es diferencia d’aquí a nivell d’infraestructures, públic, especlacle, etc.?
Es viu amb molta més intensitat que aquí. Té un caire més professional. Es paga una entrada per veure els partits i la majoria de clubs tenen els seus holligans. L’OVVO té la Blue white Army que són un grup de gent que es passen tot el partit animant, amb tambors, banderes, càntics,… En resum, un partit de korfbal és tot un espectacle.

La majoria de clubs emeten el partit en streaming i es pot seguir per les diferents xarxes socials. A més, cada club de korfbal té unes instal·lacions pròpies, que, fins i tot, es lloguen per a realitzar d’altres activitats.

La “cantina – bar” té una especial importància, ja que  representa el lloc de trobada entre jugadors, afició,… i a diferència de Catalunya, la majoria de clubs compten amb un nombre important d’espónsors.

Aquest any sou quatre els jugadors catalans que esteu jugant a l’estranger. Es pot parlar quasi d’un fenomen, el de jugadors catalans que viatgen a jugar fora de Catalunya?
Personalment penso que no es pot considerar com un fenomen, sinó que ha estat més aviat una coincidència en el temps.

Catalunya cada vegada té més a dir en el panorama internacional? Com ajuda que jugadors d’aquí agafeu importància en equips d’allà?
Sobretot, el que fa més ressò és quan els clubs i la selecció fan bon paper en les competicions internacionals.

Com és l’adaptació al país? El club posa moltes facilitats?
Jo només puc parlar del meu club. Et proporcionen tot allò necessari per a una correcta adaptació. El fet que tots parlin l’anglès facilita la integració i la relació amb els membres del mateix.

Jo vull destacar que tant els meus companys d’equip, com l’staff tècnic, el fisio, i d’altres membres del club m’han acollit i recolzat de del primer moment, la qual cosa agraeixo molt, donat que no és fàcil adaptar-se a una nova situació.

És més fàcil l’adaptació quan comparteixes club amb una jugadora catalana com és la Berta Alomà?
Sempre és molt important la companyia i el recolzament d’un dels teus.

Una vegada complert el teu somni quins són els teus reptes més immediats? T’hi veus durant molts anys més al país punter del korfbal?
Ara per ara el meu objectiu és continuar treballant més i més cada dia  i gaudir del moment. No m’he plantejat dates concretes. El més important és el dia a dia.

Ja penses amb el Mundial absolut?
Sí si! Em fa molta il·lusió preparar i compartir un nou repte juntament amb els meus companys i amics de selecció catalana, encara que ara estic totalment centrat en el meu club.

Molta sort en el que queda de temporada i en tots aquells reptes que encara han de venir!
Moltes gràcies!