Luis Rosa: “Volem duplicar les fitxes de categories de promoció en dos anys”

A final de la temporada et vas acomiadar de la banqueta del Castellbisbal,  posant punt i final a una llarga etapa com entrenador. Per què vas prendre aquesta decisió?
Ja la tenia rumiada des de feia temps. Ja porto molts anys, hem aconseguit que un equip que jugava a 2a divisió hagi crescut molt i jugui finals. Crec que ha arribat el moment de canviar de cicle i involucrar-me totalment a la feina de la Federació.

A partir d’ara et dedicaràs exclusivament a la FCK?
Sí. Vincularé aquestes hores que feia a Castellbisbal a les tasques de promoció en diferents localitats de Catalunya, alhora que intentaré tenir també una mica de temps lliure per a mi.

Explica’ns en què consisteix la teva tasca de responsable de promoció?
A partir d’ara donem un canvi a nivell de planificació de la promoció del korfbal  a Catalunya. Seguirem treballant perquè creixin els clubs que ja tenim, però la idea és posar recursos i esforços a crear nous clubs a diferents localitats. Projectes com els que tenim a Sant Adrià de Besòs, Tiana, Sant Andreu de la Barca… Hi ha molts ajuntaments i consells esportius que estan interessats a introduir el korfbal a nivell curricular als seus municipis. La idea és treballar directament i portar un control i seguiment dels projectes concrets.

Quins són els principals reptes i objectius de l’àrea de promoció?
Continuem proposant que cada club hauria de treballar específicament amb un institut i un centre de primària. Alhora, un dels objectius concrets seria arribar a duplicar les fitxes de les categories de promoció en dos anys.

Enguany agafaràs més responsabilitat dins la Direcció Tècnica. És així?
Tindré més responsabilitat en el control de les diferents àrees. Em dedicaré a organitzar i controlar les diferents àrees de la federació  i a posar en pràctica el pla director que vam presentar fa dos anys. Concretament, treballarem diàriament per coordinar, créixer i estabilitzar les àrees de seleccions;  millorar l’àrea de competició amb el sistema Top A Top B que implantem aquest any. Pel que fa a la promoció volem seguir creixent i sobretot donar un cop de mà a la Federació a nivell econòmic, perquè portem molts anys començant la temporada en negatiu. El repte de l’any que ve seria començar la temporada amb saldo 0 per poder posar en marxa projectes tot tenint la garantia de tenir recursos per portar-los a terme.

Hi haurà més canvis dins l’estructura interna de la FCK
El Dani Ezpeleta continuarà la seva tasca com a responsable de l’àrea d’Àrbitres i em donarà un cop de mà amb l’Àrea Tècnica i a l’Albert Fíguls en la de competició;  el Xavi Vidal s’encarregarà de l’àrea de seleccions catalanes. Tot, amb el repte d’implantar el nou sistema de competició Top A Top B, donar un salt qualitatiu i intentar que els clubs s‘estabilitzin dins d’aquest nou sistema de competició.

gggg