La FCK dóna suport a la Via Catalana i convida a participar al tram del Camp Nou

La Federació Catalana de Korfbal (FCK) s’afegeix a la crida que han fet l’Assemblea Nacional Catalan (ANC), la Plataforma Proseleccions Esportives Catalanes i la Unió de Federacions Esportives de Catalunya (UFEC) perquè el món de l’esport se sumi i participi a la cadena humana i, concretament, al tram de la Via Catalana que passarà pel Camp Nou.

Es per això que fa una crida a tota la gent del korfbal que no estigui ja compromesa en d’altres indrets a inscriure’s al tram del Camp Nou, en representació del korfbal.

L’enllaç per aquesta inscripció és: https://docs.google.com/forms/d/11IEMsi3Uk_eUvO8CMPtNQVqww9lTMnBpzgfMZbtaIwU/viewform

A més, al llarg del matí de la Diada, de 10 a 13h, la Federació Catalana de Korfbal instal·larà cistelles de korfbal per fer difusió d’aquest esport a la Fira de la Terra, a l’Arc de Triomf.

En coherència amb aquesta crida, la FCK vol fer notar que subscriu el manifest conjunt de l’ANC i de la Plataforma ProSeleccions per la Independència:

“La reivindicació esportiva de Catalunya ve de molt lluny. De fet, Catalunya va participar del naixement de l’esport modern al segle XIX amb la creació d’entitats i de diverses competicions, així com amb la fundació d’algunes de les primeres federacions internacionals, com les de rugbi i excursionisme. I possiblement n’hagués participat de més si no li hagués estat prohibit. L’Espanya del segle XX va frenar-ho tot amb dues dictadures, la de Primo de Rivera (1923-1930) i la de Franco (1936-1975). És a dir, Catalunya ha viscut la meitat del segle XX sota dues dictadures que li prohibiren i negaren l’existència. Els catalans membres d’organismes internacionals van ser expulsats i substituïts per la força; i la discriminació envers els esportistes i els clubs catalans, practicada per les institucions i els mitjans de comunicació espanyols, des d’aleshores ençà, mai no ha canviat l’actitud essencial de negació de Catalunya com a nació diferenciada.

Avui, l’esport català pateix la crisi econòmica i política que viu el país i, davant del procés de canvi que vivim, no vol ni pot estar-ne al marge.

1. L’esport català malviu per falta de capacitat de finançament i els seus recursos econòmics actuals no es corresponen amb els èxits i el potencial organitzatiu i esportiu demostrats.

2. L’escassa capacitat de finançament i de recursos en relació al nom i als èxits assolits obeeix únicament a la manca de poder polític, i resulta escandalosa quan es compara amb la de qualsevol estat independent. L’esport català també denuncia, en conseqüència, el dèficit fiscal de 16.000 milions d’euros respecte a l’estat espanyol, que espolia els catalans any rere any.

3. A l’espoli general, s’hi afegeix que les federacions i el govern espanyol, per via del Consejo Superior de Deportes, no distribueixen proporcionalment la riquesa que obtenen fruit dels èxits esportius de les seves seleccions, els quals no s’explicarien sense l’esforç, la inversió i el talent de l’esport català, tant de les entitats i directius, com dels esportistes”.