Higinio Vera: “Sense l’ajuda dels voluntaris guanyar l’Europa Shield no hagués estat possible”

El president del CEVG, Higinio Vera, parla en una entrevista del treball incansable que hi ha darrere l’entitat vilanovina. Un esforç diari imprescindible per aconseguir títols com l’Europa Shield.

Moltes felicitats per aquest primer títol Europeu.
Moltes gràcies!

Més enllà del lògic mèrit esportiu, guanyar una competició internacional d’aquestes característiques ajuda a situar el korfbal català i, concretament l’entitat vilanovina, dins del mapa internacional. És així?
Un títol europeu com aquest posa el korfbal català en un molt bon lloc, no nomes pel títol del CEVG, sinó per una final catalana i pels títols que ha aconseguit l’Assesoria Vallparadis, que és una senyal que estem anant per un bon camí pujant el nivell de la lliga en els darrers anys.

Com en tots els clubs, l’equip és la part més visible d’una entitat però per aconseguir fites com l’Europa Shield a més del treball dels jugadors i cos tècnic és important la tasca de l’entitat que hi ha al darrere.
Tot suma. Si no tens un suport logístic al darrere és difícil fer front al dia i dia. No només és important la feina dels jugadors i entrenadors que afronten la competició sinó també la tasca de l’organització, que sempre és la part menys visible. I en el cas de l’Europa Shield va ser molt destacada l’aportació dels voluntaris –al voltant de 40– que van col·laborar en l’organització, sense ells no hagués estat possible.

Ha sigut difícil organitzar l’Europa Shield?
Jo diria que més aviat ha estat un procés complex, perquè requereix molt temps i molt esforç personal. Ha estat especialment destacada  la tasca organitzativa del Carles Alba i el Guillem Castanyer.

Qui conforma la Junta de Vilanova?
A diferència d’altres equips de korfbal, som una escissió del Club Esportiu Vilanova i la Geltrú, que inclou bàsquet, tir amb arc, voleibol i korfbal. Hi ha una junta amb persones d’aquestes quatre seccions i, paral·lelament, una junta gestora de la secció de korfbal, formada per vuit persones entre jugadors i pares implicats: Carles Alba, Guillem Castanyer, Sergi Pau Gabriel Girlat, Silvia Ferre Juani,  Sandra Chippirraz, Santos Hernadez, Jorge Aranda i Higinio Vera

Tot i això, la mitjana d’edat dels membres de la junta és força elevada. Per això  volem que cada vegada més jugadors s’impliquin en el dia a dia del club, que no es limitin a anar a entrenar i jugar sinó que a poc a poc vagi agafant més responsabilitats.

Quines funcions tenen?
Porten la comunicació amb el jugadors del club, amb els pares, amb les entitats i ajuntament del municipi, la part pressupostària, esportiva. Cada membre té una tasca assignada i treballem perquè el club rutlli.

Quins són els objectius i reptes més propers?
Continuar fent front a la gestió diària del club, garantir equips tinguin tots els mitjans per poder fer front a les competicions i, sobretot, aconseguir que el korfbal sigui present a tota la comarca del Garraf. Som conscients que és un objectiu ambiciós.

Quants jugadors teniu a cada categoria?
Entre els tres equips aproximadament tenim 27 jugadors entre les categories de la Primera Divisió, Segona Divisió i Júnior.