El Vallparadís revalida el títol de la Lliga Nacional

El Vallparadís B i el Platja d’Aro KC s’imposen en les finals de la 2a i 3a Divisió

El Korfbal Assessoria Vallparadís es va coronar dissabte com a guanyador de la Lliga Nacional de korfbal després de vèncer el Castellbisbal per 22 a 24, un títol que l’equip terrassenc aconsegueix per segona vegada consecutiva i per tercera vegada en la seva història.

I ho va fer en un Pavelló Municipal de Sant Llorenç de Terrassa ple a vessar, tot posant fi a una temporada per emmarcar en la que l’equip també va guanyar la Supercopa, la Copa Catalana davant del KC Barcelona i va assolir la 5a posició a l’Europa Cup de Bèlgica.

Tal com s’esperava, la gran final de la Lliga Nacional va ser  igualada, ja que en la primera meitat cap dels dos equips va poder desmarcar-se en el marcador de més de dos punts de diferència. A la represa, un Vallparadís liderat per Jose Luís Jurado, màxim anotador del matx amb 8 cistelles, va agafar la iniciativa i es va posar fins a 5 punts per damunt (17 a 22 al minut 40), però el Castellbisbal, que arribava en una final per primera vegada en la seva història, va lluitar fins al final i va reduir diferències fins arribar al marcador final de 22 a 24. Aquesta victòria dóna a l’equip terrassenc el bitllet per participar la temporada que ve a l’Europa Cup, la màxima competició europea de clubs de korfbal.

El tècnic terrassenc, Miguel Angel Tobaruela, assegura que “la sensació general és de com si fos la primera vegada, la primera lliga” i recorda: “Vam quedar líders de la lliga regular, però encara que teòricament teníem l’etiqueta de favorits, tots sabíem que en partits així pot passar qualsevol cosa”. Al final del partit, l’entrenador castellbisbalenc, Luís Rosa, explicava: “el meu equip ja venia amb tot guanyat abans de començar el partit perquè havíem complert l’objectiu d’arribar a la final. S’han de jugar moltes finals per poder-ne guanyar alguna”.

L’entrega de trofeus va comptar amb la presència del Director del Consell Català de l’Esport, Gerard Figueras, el president de la FCK, Francesc Serra i els vocals de la FCK, Laura Fernández i Sergio Perales.

Vallparadís i PKC regnen a la 2a i 3a divisió
L’equip terrassenc del Vallparadís també va completar una temporada per emmarcar amb la consecució d’un títol de la 2a Divisió contra el Castellbisbal B per 29 a 17, que s’afegeix al títol de la Copa Catalana que va guanyar a mitjans d’abril. El partit va començar amb una lleugera avantatge pels terrassencs, però no va ser fins a la segona meitat que el Vallparadís va posar una marxa més que el seu rival i es va escapar per complet.

Finalment, el títol de la 3a Divisió va anar a parar a les mans del Platja d’Aro Korfbal Club, un club molt jove de recent creació que tindrà l’oportunitat de jugar la temporada que ve a la 2a Divisió i que va derrotar el Badalona per 10 a 20.

Podeu consultar les fotografies de totes les finals al Flickr de la FCK.