L’afició catalana també gaudeix de les finals de la korfbal league

Un petit conjunt d’aficionades i aficionats al korfbal van viatjar el cap de setmana passat a Amsterdam per presenciar un gran esdeveniment marcat a les agendes del korfbal europeu: la final de la Korfbal League, la màxima competició holandesa. Una final que va guanyar el TOP/Quoratio contra tot pronòstic, ja que havia tingut problemes per classificar-se per a la final. Amb un resultat de 22-24, aquest equip va derrotar el líder de la lliga regular, el vigent campió PKC/ SWKGroep, en un enfrontament que, com cada any, va ser presenciat per un altíssim nombre de seguidors entregats a les grades holandeses.

media_205_83873_media_205_83873_w600L’expedició catalana estava format per algunes jugadores de diferents clubs catalans com el KCB, el Vallparadís o el Vallpa Atletic, així com per algun entrenador, pares i mares. Era un grup força heterogeni, ja que algun d’ells repetia l’experiència mentre que d’altres tenien l’oportunitat d’anar-hi per primer cop. És el cas de la jugadora del Vallparadís, Andrea  Ceballos, que destaca el gran ambient que va viure en aquesta gran final de korfbal: “Quan vam arribar no m’esperava gens que fos així. En veure l’estadi ple de gent vaig sentir molt caliu perquè veia com tots els aficionats anaven tots a una, cridant, animant, em vaig emocionar molt. Era com si fos un partit de futbol com els que es viuen aquí. A nivell de joc et quedes amb la boca oberta, perquè veus coses que semblen impossibles. Vaig sortir al·lucinada!”

IMG-20160419-WA0015

Per la seva banda, la també jugadora del Vallparadís, Jessica Lechuga, és ja una fidel seguidora d’aque
sta cita esportiva anual: “Com cada any, és el millor esdeveniment de korfbal que es pot presenciar! Les aficions dels equips ocupen una banda diferent del camp i pots veure gent de totes les edats disfressats dels colors de la seva equip! L’espectacle és impressionant i a sobre el partit va acompanyar perquè va ser increïble!”. Podeu veure la crònica del partit en holandès en aquest enllaç.

IMG-20160421-WA0001

Foto de joc: Jacob Heres – Korfbalfoto.nl. Altres: cedides