El KC Barcelona es proclama campió de l’Europa Shield 2016 d’Alemanya

El Castellbisbal acaba la competició en sisena posició

El Korfbal Club Barcelona s’ha proclamat campió de l’Europa Shield 2016, la segona màxima competició europea de clubs de korfbal. L’equip barceloní ha aconseguit guanyar tots els partits disputats en un gran torneig que ha culminat aquest diumenge vencent l’equip anglès BEC korfball Club a la final per un ajustat 14 a 13.

Es tracta del primer títol internacional pel KCB, que l’any passat va aconseguir una discreta setena posició en aquesta competició. Com afirma l’entrenador Dani Vidaña, “aquest any hi havia més nivell que en l’edició anterior. Tot i estar en el grup fort hem competit molt bé i jugat com mai”.

Els catalans van quedar primers del seu grup, després de guanyar els equips txec, alemany local i portuguès. En el partit de semifinal d’aquest diumenge, s’han desfet del 1908 SZAC KSE Budapest per 21 a 13, amb la qual cosa han pogut certificar el pas a la gran final que han guanyat ajustadament però sense problemes.

6a posició per al Castellbisbal
L’altre representant català a l’Europa Shield, el CK Castellbisbal, ha acabat el torneig en sisena posició. L’ensopegada de divendres en el debut contra el representant hongarès va complicar la classificació per a les semifinals, ja que havia de guanyar els dos següents partits, i va acabar perdent contra el sub-campió. Aquest diumenge el CKC no ha pogut vèncer el CCD Carnaxide (Portugal) en el partit per decidir la 5a i 6a posició.

IMG-20160124-WA0086

L’entrenador, Luís Rosa, destacava al final del partit: “El primer partit contra Hongria pensava que seria el més senzill dels tres, però ens va sorprendre i penalitzar, per això hi havia molta pressió contra l’equip anglès”. Tot i això, reconeix que “el premi era venir a jugar, competir, ja que era la primera Europa Shield per a molts jugadors nostres”. El tècnic conclou: “Tenim la voluntat de poder tornar a competir internacionalment l’any que ve per seguir agafant experiència, ja que l’equip té encara molt recorregut”.

Premis individuals per al KCB
Al finalitzar la gran final els jugadors Javi Navarro i Berta Alomà van rebre els trofeus als màxims anotadors de la competició, amb 27 i 20 cistelles, respectivament. Per la seva banda, Mireia Figuera va ser distingida com la jugadora més ben valorada de l’Europa Shield.

celebracio