El Vallparadís vol aconseguir una medalla en l’Europa Cup que comença dijous a Holanda

Serà la quarta participació de l’equip terrasenc i la tercera seguida

El Korfbal Assessoria Vallparadís vol inaugurar l’any 2017 de la millor manera, amb una bona posició a l’Europa Cup, la màxima competició europea de clubs de korfbal que començarà dijous a Teylingen (Holanda). L’equip terrassenc s’ha preparat intensament i compta ja amb un gran bagatge en aquest torneig, ja que serà la seva quarta participació i la tercera seguida.

La competició modifica lleugerament el seu format i s’allargarà fins dissabte a la tarda, la qual cosa comportarà una més gran exigència física, ja que anteriorment tenia una durada més llarga i, per tant, els partits estaven més dilatats en el temps: “L’equip té moltes ganes d’iniciar aquest nou repte europeu, conscient de la dificultat pròpia d’aquesta competició. A priori tenim un grup que ens permet ser optimistes però jugar dos partits de 34 minuts cada dia iguala les forces i t’obliga a jugar de manera molt intensa i sense errades, ja que no hi haurà marge per a reaccionar”, destaca el tècnic Miguel Angel Tobaruela.

El Vallparadís està emparellat en el grup B. En la fase prèvia tindrà com a rivals els equips Top/Quoratio (Holanda), Korfbal Klub Brno (República Txeca), Kocaeli University Sport Club (Turquia) i Szentendre Kinizsi Honvéd SE (Hongria). La resta de torneig es veurà afectat per la baixa d’última hora de l’equip polonès UKK WUM Warszawa.

El conjunt terrassenc debutarà dijous a les instal·lacions Top Sport Venue a les 17 hores contra l’equip turc. El mateix dijous a la nit s’enfrontarà a l’equip local (21.15h), mentre que els rivals de divendres seran el Szentendre Kinizsi Honvéd SE (11.15h) i el txec Korfbal Klub Brno (16.15h). Dissabte tindran lloc els encreuaments i la fase final.

Entrenaments previs amb el Fortuna i el DVO
En aquesta edició l’equip ha marxat esglaonadament cap a Holanda. El cos tècnic va arribar-hi dissabte. Aquest dilluns al matí han marxat les jugadores Jessica Lechuga, Laia Rosa i Míriam González, acompanyades per un petit grup de supporters. Dilluns van aprofitar per fer una mica de turisme i aquest dimarts han acordat que s’entrenaran amb l’equip holandès Fortuna/Delta Logistiek, de Delf. També dimarts s’incorpora al grup l’Alexis Escardibul que aprofitarà per entrenar-se amb l’equip del seu company de la selecció catalana Jose Álvarez, el DVO/Accountor. La resta de l’equip està previst que arribi dimecres al matí.

La jugadora Míriam González destaca que “les sensacions son molt bones. L’equip arriba en un bon moment i amb moltes expectatives altes per aquest europeu. Tenim un grup amb possibilitats per entrar a jugar les semifinals. També sabem que els rivals són durs i físics i que amb partits de 34 minuts cal molt concentrat i no ens podem permetre errades”. El repte és millorar la cinquena posició aconseguida els últims tres anys i intentar lluitar per pujar al podi.

Per la seva banda, Tobaruela recorda que “hi ha jugadors que venen d’assolir la medalla de bronze amb la selecció catalana absoluta i això els ha donat molta confiança en el nivell de l’equip”. Finalment conclou: “Esperem competir bé, jugar al nostre màxim nivell ja que només d’aquesta manera podrem assolir l’objectiu d’aconseguir la primera medalla a la competició màxima de clubs”.

L’expedició catalana estarà formada pels següents jugadors i jugadores:

Nois: Alexis Escardibul, Jose Luis  Jurado, Dani Jané, Adrià Quirós, Daniel Fernández i Raúl Ramon Iglesias.
Noies: Jessica Lechuga, Laia Rosa, Miriam González, Miriam Moraleda, Patricia Sanjuan, i Raquel Solà.
Cos tècnic: Miguel Ángel Tobaruela.

La 51a edició de l’IKF Europa Cup estarà organitzada per la Federació Holandesa de Korfbal (KNKV) juntament amb l’equip TOP/Quoratio. Es podrà anar seguint tota la informació d’aquesta competició als webs de l’IKF i del Valllparadís. Els partits es podran veure en directe pel canal de Youtube de l’IKF i pel web www.worldkorfball.org.

Imatges: L’equip que jugarà l’Europa Cup i imatge de l’edició passada. KAVallparadís.