Sílvia Mayo rep l’Insígnia d’Argent de la UFEC

L’expresidenta de la Federació Catalana de Korfbal, Sílvia Mayo, va ser distingida aquest dimarts amb l’Insígnia d’Argent de la Unió de Federacions Esportives de Catalunya (UFEC), com a reconeixement per la seva tasca en suport del korfbal en particular i de l’esport català en general.

L’actual president Francesc Serra va ser l’encarregat de posar la insígnia a la presidenta sortint. Sílvia Mayo reconeix que “en els temps que corren i el context socioeconòmic que ens ha tocat viure, liderar una federació de dimensió moderada però amb tot el que comporta competir internacionalment, ha estat tot un repte”. L’expresidenta recorda els esforços que va haver de fer la “família korfbalera” per aconseguir recursos per a poder enviar la selecció catalana al mundial de Xina el 2011, un finançament que finalment va venir tant de fonts públiques com privades. “Poder anar a aquell Mundial ja va ser un gran premi, i quedar-nos a les portes del podi (4rt lloc) ens va deixar un gust agredolç però una satisfacció enorme”. També recorda especialment la satisfacció d’organitzar i acollir el Mundial sub-23 a Barcelona l’any 2012, “un exemple més de com tota la FCK – junta, cos tècnic, clubs, jugadors/es, familiars, amics i voluntaris– ens creixem davant les dificultats”.

Sílvia Mayo va entrar a la junta de la FCK l’any 2007. Des d’aleshores ha treballat des de la vocalia, des de la vicepresidència i des de la presidència, càrrecs que li han permès ser testimoni, entre altres fites, del creixement del korfbal en l’àmbit escolar i en l’esport base, la consolidació del circuit de korfbal platja i de la gran pujada de nivell que ha tingut la lliga catalana. “Ara fins i tot exportem jugadors i jugadores a Holanda!!”, destaca Mayo, qui ttambé reconeix: “El millor de tot això és haver-ho fet amb uns companys de viatge extraordinaris”.

“En la candidatura plural que vaig encapçalar -i que ara té continuïtat amb la figura d’en Francesc Serra com a nou president– hi he trobat un equip de persones implicat, que hem fet pinya i que de forma voluntària i desinteressada hem treballat i seguirem fent-ho per tirar endavant la competició, la promoció i la projecció internacional del nostre korfbal”, conclou.

A més de Mayo, també van rebre la Insígnia d’Argent l’expresidenta de la FC de Salvament i Socorrisme, Anaïs Cobo, l’expresident de la FC de Beisbol i Softbol, Juan Luís Jiménez de Cisnero i l’expresident de la FC d’Esquaix, Santiago Altarriba.

L’acte es va celebrar al Museu Olímpic i de l’Esport Joan Antoni Samaranch i va comptar amb la presència del president de la UFEC en el seu últim dia al càrrec, David Moner, el secretari general de l’Esport de la Generalitat de Catalunya, Ivan Tibau i de la tinenta d’alcalde de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports de l’Ajuntament de Barcelona, Maite Fandos.

Durant la gala també es va lliurar el Premi a la Dona Dirigent Esportiva, a mans de Maria José Bilbao (natació), i es va presentar la Medalla de Campions i el llibre Les Federacions Esportives Catalanes i els seus presidents.