El Vallparadís viatja il·lusionat a l’Europa Cup de Bèlgica

L’equip terrassenc vol tornar a terres catalanes amb una medalla

Els jugadors i jugadores del Korfbal Assessoria Vallparadís marxaran aquest dimarts cap a la localitat belga de Tielen per disputar el campionat d’Europa de Clubs, l’Europa Cup, la màxima competició europea de korfbal que reunirà, del 14 al 17 de gener, els campions de les 10 lligues més fortes d’Europa. La competició organitzada per la Federació Internacional de Korfbal (IKF) arriba enguany a la 49ena edició i es jugarà al pavelló municipal d’esports de Tielen, on juga, habitualment, l’equip VOBAKO korfbal club. La final es jugarà dissabte a la localitat de Herentals al Bloso Sportcenter-Netepark.

Les renúncies dels campions gal·lès i rus a última hora han alterat els grups de competició, que finalment constaran de tres equips cadascun. Aquests faran una ronda prèvia abans d’enfrontar-se als campions de Bèlgica, Holanda, Portugal i República Txeca.

El Vallparadís debutarà dimecres a les 12.00h contra el campió de la lliga alemanya, el Schweriner KCB,  un partit que pel tècnic Miguel Ángel Tobaruela “serà clau per les nostres aspiracions ja que es preveu que sigui un enfrontament molt igualat”. En cas de quedar primers de grup, el conjunt terrassenc s’enfrontaria al Benfica portuguès per entrar a semifinals. En cas de quedar segons l’enfrontament seria contra l’Scaldis de Bèlgica. “En tots els casos haurem de jugar a un nivell molt alt si volem competir per les medalles”, destaca Tobaruela.

L’objectiu: optar a medalla
L’entrenador afirma que “després dels canvis en els quadres de competició per les baixes de l’equip rus i gal·lès se’ns presenta la possibilitat de lluitar per entrar a semifinals, ja que evitem a l’Scaldis belga en primera ronda”.

Alhora,  el tècnic destaca: “Tot i les baixes de Míriam Gonzalez per lesió (que viatjarà amb l’equip)  i Manuel de Souza, presentem un equip  conscient del nivell de joc que pot desenvolupar, amb jugadors i jugadores que es troben en un moment de forma extraordinari, un equip jove amb experiència competitiva d’alt nivell i projecció, i per sobre de tot un grup humà excel·lent  i compromès”. Tobaruela afegeix que “tot i que el nivell és molt igualat de la tercera a la vuitena posició i que pot passar de tot, l’objectiu serà  jugar a un nivell molt alt tots els partits per poder optar a medalla”.

El Vallparadís estarà acompanyat aquests dies per una vintena d’aficionats que donaran suport a l’equip.

L’ expedició catalana estarà formada pels següents jugadors:

Nois: Alexis Escardibul, Jose Luis  Jurado, Xavier Blázquez, Alex Llovera, Dani Jané, Miguel Guerrero i Manuel de Souza.

Noies: Jessica Lechuga, Laia Rosa, Miriam González, Miriam Moraleda, Patricia Sanjuan, Iris Linuesa i Judit Moliner en substitució de la lesionada Miriam González.

Cos tècnic: Miguel Ángel Tobaruela.

La competició es podrà seguir per streaming a la web http://www.worldkorfball.org/, al canal de Youtube de l’IKF. També us podreu informar per les xarxes socials del Vallparadís i FCK. Per a més informació http://ckvallparadis.com/europa-cup-2015/