El Korfbal Club Barcelona és el nou campió de la 1a Divisió de korfbal

El Korfbal Club Barcelona és el nou campió de lliga de la Primera Divisió de korfbal català. L’equip que dirigeix Enric Delgado va superar aquest diumenge a la tarda el vigent campió de la Copa Catalana, el Korfbal Assessoria Vallparadís, en un partit marcat per un ritme frenètic d’anotació.

L’enfrontament es va mantenir molt igualat fins al minut 20, quan els barcelonins van començar a agafar una iniciativa que els va portar a situar-se 12 a 16 a la meitat del partit. A la segona part, els terrassencs van intentar reduir distàncies –es van arribar a posar a  dos punts, 22-24–, però Miquel Gil, Roc Margaix, Javi Navarro i Berta Alomà van acabar ficant les cistelles definitives que van donar la victòria final al seu equip per 23 a 28.

El tècnic de KCB, Enric Delgado, celebra la victòria i afirma: “Tenir la recompensa de guanyar la lliga, i més contra un equip com el Vallparadís, que sempre és el rival més difícil, ens fa molt feliços i és una manera brillant per tancar una temporada que ha estat complicada, marcada per les lesions i situacions difícils dels membres de l’equip i del club”.

Aquesta lliga catalana s’afegeix al palmarès del KCB, que fins ara constava d’una Europa Shield, una lliga catalana, una Copa Catalana i una Supercopa.

Les Finals Nacionals de korfbal, disputades al poliesportiu municipal de Vacarisses, van tenir un altre protagonista, el Platja d’Aro Korfbal Club, que es va proclamar vencedor de les lligues de la 2a Divisió i Júnior. Els baixempordanesos van superar el Korfbal Assessoria Vallparadís per 14 a 23 (Júnior) i 21 a 31 a la lliga de la 2a Divisió. L’equip terrassenc, tot i que va ser present a les tres finals, se’n va anar amb les butxaques buides.

Premis i trofeus individuals

Després de cada final es van entregar els trofeus als equips guanyadors i segons classificats, i també es van atorgar els premis individuals de final de temporada als màxims encistelladors, millors àrbitres i entrenadors/es, que van anar a parar a les mans de:

Júnior: Ahmed El (àrbitre), Jessica Lechuga i Alex Llovera (entrenadors), Adrià Margaix (màxim encistellador), Ona Pitarch (màxima encistelladora), Adrià Margaix (MVP) i Laura Tobaruela (MVP).

2a Divisió: Dani Ezpeleta (àrbitre), David Arjona (entrenador), Ivan Quirós (màxim encistellador), Clara Cruz (màxima encistelladora), Juan Francisco Castro (MVP) i Clara Cruz (MVP).

1a Divisió: David Arjona (àrbitre), Manel Ramon (entrenador), Javi Navarro (màxim encistellador), Alba Rosa (màxima encistelladora), Marc Castillo (MVP) i Alba Rosa (MVP).

L’entrega de trofeus va comptar amb la presència del Subdirector general d’Activitats Esportives i Infraestructures del Consell Català de l’Esport, Oriol Marcè, i la presidenta de la FCK, Mira Ménen.

Imatges: Gertrude de Vries